Sosiaalinen media
Sosiaalinen media tarjoaa mainostajalle väylän kohdentaa markkinointiaan halutulle kohderyhmälle. Eri kanavissa tavoitetaan laajasti eri kohderyhmiä erilaisilla sisällöillä.
Yhdistä Sosiaalisen median-palvelumme markkinointiisi
TikTok
Sosiaalinen media tavoittaa visuaalisesti
Facebook, Instagram, TikTok ja LinkedIn ovat merkittävimmät sosiaalisen median kanavat ja toimivat tärkeinä alustoina erilaisen markkinointisisällön julkaisemiseen. Sosiaalisessa mediassa tavoitetaan merkittävä osa digitaalisten alustojen käyttäjistä ja huippukehittyneet algoritmit osaavat ohjata mainoksesi hämmästyttävällä tarkkuudella oikealle kohderyhmälle.
Eri kanavat priorisoivat erilaisia sisältöjä, mutta kehittyvät trendit ohjaavat eri kanavia myös samaan suuntaan: TikTok toi räjähdysmäisesti pystyssä kuvatut lyhyet videot loputtomassa For you-syötteessään somekäyttäjien suosioon, minkä johdosta myös Instagram toi oman versionsa, Reelsin, omaan sovellukseensa. Eri sosiaalisen median kanavissa oikeanlaisen sisällön käyttäminen mahdollistaa markkinoijalle merkittäviä keinoja tuoda tuotteensa ja palvelunsa halutun kohderyhmän nähtäville.
Sosiaalisen median kanavien algoritmit mahdollistavat myös erilaisten tavoitteiden asettamisen mainoksille. Mainoksia voidaan näyttää niitä todennäköisimmin klikkaaville, halutun toiminnon suorittaville, videon loppuun asti katsoville ja lukemattomille määrille muita tavoitteita. Lisäksi erilaisilla omien verkkosivujen seurantatyökaluilla mahdollistetaan uudelleenmarkkinointi sivustokävijän toimintojen perusteella.
Eri sosiaalisen median kanavissa oikeanlaisen sisällön käyttäminen mahdollistaa markkinoijalle merkittäviä keinoja tuoda tuotteensa ja palvelunsa halutun kohderyhmän nähtäville.
Sosiaalinen
media
Onko sosiaalinen media osa markkinointistrategiaasi? Me autamme!
Sosiaalinen media RACE-mallissa
Reach
Sosiaalisen median markkinoinnilla tavoitetaan Reach-vaiheessa laajasti henkilöt, joille tuotteesi/palvelusi on tuntematon. Kohdennustyökaluilla kohderyhmä voidaan rajata maantieteellisesti, demografisesti sekä mielenkiinnon kohteiden perusteella.
Act
Act-vaiheessa eri kohdennustyökaluilla sivustollasi vierailleelle kävijälle esitetään ostopäätöstä tukevaa sisältöä esim. miten palvelumme ratkaisee ongelmasi. Tavoitteena saada tehtyä sivustokävijöistä liidejä.
Convert
Convert-vaiheessa sosiaalisen median avulla sivustokävijät ja liidit pyritään muuttamaan maksaviksi asiakkaiksi uudelleenmarkkinoinnin keinoin. Tehokkaita sisältöjä Convert-vaiheeseen ovat referenssitarinat, osto-oppaat ja asiantuntijasisällöt.
Engage
Engage-vaiheessa asiakastasi sitoutetaan palveluusi/tuotteeseesi tarjoamalla esimerkiksi ohjeita palvelusi/tuotteesi tehokkaaseen käyttöön. Uudelleenmarkkinoinnilla markkinointi voidaan kohdentaa tarkasti oston tehneisiin asiakkaisiin.