LinkedIn-markkinointi
LinkedIn-markkinointi mahdollistaa tarkan kohdennuksen mainossisällöllesi yritys- ja liikemaailmassa. Mainokset voidaan suunnata suoraan yrityksen päättäjille.
Yrityspäättäjät kohderyhmäksi
LinkedIn-markkinoinnilla kohdennat mainoksesi tietyille tehtävänimikkeille, yrityksille ja toimialoille.
Tarkka rajaus
LinkedIn mahdollistaa kohderyhmän rajaamisen erittäin tarkasti erilaisin parametrein.
Laadukkaat liidit
LinkedInin kautta tarkka rajaus mahdollistaa erittäin laadukkaat liidit myyntitiimin käsiteltäväksi.
B2b markkinointikanava
LinkedIn sopii parhaiten B2B-yrityksille, joilla tuotteen/palvelun keskihinta on korkea.
LinkedIn-markkinointi
LinkedIn on yritysten, yrittäjien ja yrityspäättäjien sosiaalinen media. Sen avulla voidaan tavoittaa tarkasti juuri teidän yrityksen kohderyhmä, mutta LinkedIn toimii myös erinomaisesti rekrykanavana asiantuntijayrityksille. Myös LinkedInissä markkinointi jakautuu eri osa-alueisiin; maksettuun markkinointiin sekä social sellingiin.
Maksetussa markkinoinnissa markkinoijan käytössä on erittäin tarkat kohdennusparametrit, jolloin markkinointi voidaan kohdentaa vaikka vain kymmenille henkilöille. Tehokkaimmin LinkedIn-markkinointi toimii kun se yhdistetään markkinoinnissa muihin somekanaviin. Verkkosivuille ohjatut kävijät päätyvät myös muiden kanavien myyntiputkiin, jolloin viesti välittyy tehokkaasti. Mainostaminen LinkedInissä on selvästi kalliimpaa kuin sen virkaveljissä Facebookissa ja Instagramissa, mutta mikäli yrityksesi palvelun/tuotteen kustannus on asiakkaalle korkea tai asiakkuudet tuottavat elinkaarensa aikana yrityksellesi kohtuullisen summan, voi LinkedIn silti olla kustannustehokkain markkinointikanavasi. Laadukkaan liidin suhteellinen arvo määrittää markkinoinnin kustannustehokkuuden.
Social selling on nopeasti yleistynyt tapa myydä osaamista tai asiantuntijapalvelua ja siihen LinkedIn on luonut erinomaisen alustan. Eri alojen ammattilaiset voivat kohentaa asiantuntija-asemaansa kohderyhmässä ja näin saada kanavan kautta rahan arvoisia liidejä ja jopa suoraa myyntiä. Social selling vaatii sitoutuneisuutta ja oma-aloitteisuutta, eikä voi käytännössä olla ulkoistettu palvelu. Tehokkainta social selling on kun yrittäjä/asiantuntija/myyjä osallistuu keskusteluun ja herättää keskustelua eri kanavissa. Me voimme tuoda LinkedInin orgaaniseen vaikuttamiseen suunnnitelmallisuutta, ideoita ja erilaisia mittareita.
LinkedIn on yritysten, yrittäjien ja yrityspäättäjien sosiaalinen media. Sen avulla voidaan tavoittaa tarkasti juuri teidän yrityksen kohderyhmä, mutta LinkedIn toimii myös erinomaisesti rekrykanavana asiantuntijayrityksille
Onko sosiaalinen media osa markkinointistrategiaasi? Me autamme!
LinkedIn-markkinointi RACE-mallissa
Reach
LinkedIn-markkinoinnilla tavoitetaan Reach-vaiheessa laajasti henkilöt, joille tuotteesi/palvelusi on tuntematon. Kohdennustyökaluilla kohderyhmä voidaan rajata tarkasti työtehtävien, yrityksen, yrityksen kokoluokan, työntekijämäärien, toimialan tai jopa osaamisen mukaan.
Act
Act-vaiheessa LinkedInin kohdennustyökaluilla sivustollasi vieraileelle kävijälle esitetään ostopäätöstä tukevaa sisältöä esim. miten palvelumme ratkaisee ongelmasi. Tavoitteena saada tehdä sivustokävijöistä liidejä.
Convert
Convert-vaiheessa LinkedInin avulla sivustokävijät ja liidit pyritään muuttamaan maksaviksi asiakkaiksi uudelleenmarkkinoinnin keinoin. Tehokkaita sisältöjä Convert-vaiheeseen ovat referenssitarinat, osto-oppaat ja asiantuntijasisällöt.
Engage
Engage-vaiheessa asiakastasi sitoutetaan palveluusi/tuotteeseesi tarjoamalla esimerkiksi ohjeita palvelusi/tuotteesi tehokkaaseen käyttöön. LinkedInin uudelleenmarkkinoinnilla markkinointi voidaan kohdentaa tarkasti oston tehneisiin asiakkaisiin.