facebook-markkinointi

Facebook on kuoleva media.” Tietovuotojen vuoksi tehtyjä joukkopakoja tästä sosiaalisen median esi-isästä uutisoidaan, jos nyt ei ihan viikoittain niin ainakin kuukausittain. Onko siis mitään syytä aloittaa tai jatkaa Facebookissa tehtävää markkinointia?

Ylivertainen kohdennustyökalu

Facebookin kohdennustyökalussa on markkinoiden kehittynein tekoäly, jolla se löytää henkilöt, jotka todennäköisimmin toimivat kuten haluat heidän toimivan. Oli tavoite sitten liikenne verkkosivuille tai brändin tunnettuus, tekoäly löytää rajatusta kohderyhmästä ne, jotka todennäköisimmin toimivat tavoitteen mukaisesti.

Uudelleenmarkkinointi

Facebookin mainos- ja seurantatyökalut mahdollistavat täysin käyttäjien toimiin perustuvan markkinoinnin. Tämä tarkoittaa sitä, että kun asiakas saapuu verkkosivuillesi, jättää se sinne jäljen, mikäli seurantakoodit on sivuille asennettu. Verkkosivuilla vierailijoille voidaan kohdentaa uusia myyntiin ohjaavia mainoksia ja näin hoputtaa ostopäätöstä.

Uusasiakashankintakanava

Tämä liittyy osiltaan ylivertaiseen kohdennustyökaluun, mutta Facebook toimii mitattavista digitaalisista markkinointikanavista parhaiten, mikäli halutaan aktivoida uusia, mahdollisesti tuotteestasi tai palvelustasi tietämättömiä käyttäjiä. Muista, että Facebookia selaavat ihmiset eivät ole ostamassa sillä hetkellä mitään. Sinun täytyy siis mainostajana olla pukemassa kohderyhmällesi ostohousuja jalkaan ja luoda heille mainostesi kautta tarve.

kasvava alusta

Tämä ”kuoleva media” kasvoi viime vuonna n. 300 000 käyttäjällä ja tilastojen mukaan suomalaisia käyttäjiä on yhteensä n. 2,9 miljoonaa. Mainostajan tulee toki kysyä itseltään, että ketä hänen tuotteensa tai palvelunsa puhuttelee ja kuka hänen ”täydellinen asiakkaansa” on. Keski-ikä Facebook-käyttäjissä on n. 32 vuotta ja ikäjakauma kallistuu vuosi vuodelta hiukan vanhempaan suuntaan.

Miten nämä ominaisuudet käännetään yrityksesi voitoksi?

Mitä facebook-mainostajan tulee ymmärtää?

OSTOPOLKU

  • Miten asiakkaasi päätyy ostamaan tuotteesi/palvelusi?

OSTAJAPERSOONA

  • Millainen on yrityksesi täydellinen asiakas? Mainokset luodaan hänelle!

MAKSETUN MAINONNAN EDUT

  • Maksetun näkyvyyden avulla saat mainoksesi näkymään kohdennetusti siihen todennäköisesti reagoivalle yleisölle
  • Orgaanisen päivityksen sisältö ja toiminnot ovat maksettuun verrattuna hyvin rajalliset
  • Call to action-näppäin
  • Linkin otsikointi

A/B-TESTAUS

  • Testataan eri mainosvariaatioita samalle kohderyhmälle ja näin löydetään parhaiten konvertoivat mainokset

UUDELLEENMARKKINOINTI

  • Lisämyynti
  • Ostopäätöksen vauhdittaminen ja muistuttelu niille, jotka eivät ensi käynnillä ostoa tehneet

Mikä on tällä hetkellä sinun esteesi aloittaa Facebook-markkinointi? Jos haluat keskustella meidän kanssa aiheesta, ota yhteyttä! Haluamme auttaa!

Kilpailuetu Facebook-markkinoinnilla

Varsinkaan perinteisillä käsityö-, ja teollisuusaloilla ei ole välttämättä lainkaan digitaalista markkinointia. Olemalla ensimmäisten joukossa omalla alallasi aloittamassa digitaalisten kanavien markkinointia saat etulyöntiaseman kilpailijoihisi nähden ja tavoitat sellaisen kohderyhmän, johon kilpailijoillasi ei ole minkäänlaista pääsyä!

100% tyytyväisyystakuu

Toteamme aina asiakkaillemme, että mikäli koet meidän epäonnistuneen työssämme, revi lasku. Tarkoittaen sitä, että tyytyväisyystakuumme on 100%. Pyrimme aina pitkiin ja kestäviin asiakassuhteisiin, joten selkäranka ja vastuu työstämme on ehdottoman tärkeää. Eikä vain teille, vaan myös meille!

Kaipaatko kumppania?

Jos siis koet, että liiketoimintasi kaipaa kumppania, jonka avulla voidaan vauhdittaa digitaalista markkinointia ja sitä kautta lisätä myyntiäsi, soita tai jätä meille viesti! Kysyminen ei maksa mitään!

Raportointi

Luottamus näyttelee elintärkeää osaa, kun haetaan liiketoimintakumppaneita, eikä markkinointiala missään nimessä tee tähän poikkeusta. Luottamusta tekemiseen rakennetaan yleensä raportoimalla; mitä milloinkin laskutetaan ja millaisia tuloksia markkinointi tuottaa. Raportointi on siis tärkeä tapa rakentaa luottamusta meidän ja teidän välille ja siksi teemmekin raportit aina mahdollisimman ymmärrettävään ja tavoitteeseen nähden relevanttiin muotoon.

Raportointia tehdään kuitenkin luottamuksen kasvattamisen vuoksi ja haluaisimme nähdä, että asiakassuhteemme voisi kehittyä niin, ettei raportointia tarvita. Tämä saavutetaan, kun me pysymme kriittisenä omaa työtämme kohtaan ja te luotatte siihen, että teemme kaikkemme liikevaihdon kasvattamiseksi digitaalisen markkinoinnin avulla. Loppujen lopuksi kuitenkin tiedämme, että ainoa millä on väliä, on se, että markkinointi kasvattaa yrityksenne myyntiä, ei se mitä raportit sanoo. Eikä monikaan todellisuudessa halua käyttää työaikaansa raporttien läpi käyntiin saatikka kirjoittamiseen! Se on niin sanottu pakollinen paha.

Mitä maksaa?

Hintamme Facebook-markkinoinnissa alkavat 400€+mediabudjetti/kk (alv. 0). Kysy tarjous juuri sinun yrityksellesi räätälöityyn suunnitelmaan!