Google ads-markkinointi

Mitä Google Ads-markkinointi on?

Jos yritys ei löydy Googlesta, ei sitä ole olemassakaan. Käytännössä tämä tarkoittaa vielä sitä, että jos yrityksesi ei löydy hakutulosten ensimmäiseltä sivulta, ei yritystä käytännössä löydetä juuri lainkaan. Google Ads, aikaisemmalta nimeltään Google Adwords, on tehty mainoskanavaksi yrityksille mainostaa tuotteitaan ja palveluitaan hakukoneessa. Google Ads-mainonnalla saadaan yritys näkyviin hakutulosten yläpäähän, jolloin tietyillä hakusanoilla päästään suoraan potentiaalisten asiakkaiden katseen ulottuville.

Google Ads-mainonnassa pyritään näkymään niillä hakusanoilla, joilla potentiaaliset asiakkaat tuotteitasi tai palveluitasi etsivät. Se, kenen mainokset lopulta näkyvät, ja missä järjestyksessä, riippuu siitä millaisia mainokset ovat sisällöltään, millaiselle sivulle ne ohjaavat sekä siitä, paljonko mainostaja suostuu maksamaan siitä, että asiakas mainoslinkkiä klikkaa.

Miksi mainostaminen Googlessa kannattaa?

Hyvin tehtynä kustannustehokasta

Maksat vain klikkauksista, et näkyvyydestä

 Asiakkaat, jotka klikkaavat mainostasi, tarvitsevat palveluitasi

Jos mainoksesi on oikein tehty ja näkyy oikeilla hakusanoilla, sinun ja asiakkaasi tarjoama ja tarpeet kohtaavat. Ainoa ongelma joka yrityksesi ja potentiaalisen asiakkaasi välillä on se, että ette kohtaa.

Nopeat tulokset

SEO:n verrattuna Ads tarjoaa mahdollisuuden näkyä ensimmäisten hakutulosten joukossa nopeasti, jolloin mainosten konversio on korkeampi alempana sijaitseviin linkkeihin verrattuna.

Asiakas lähellä ostoa

Kun asiakas etsii ratkaisua ongelmiinsa Googlesta, ollaan jo lähellä ostamista. Tällöin kysymys on enää siitä, keneltä ostetaan. On siis tärkeää olla vaihtoehtojen joukossa ja tarjota helppo ratkaisu asiakkaan ongelmiin.

Tee testi, näytkö palveluinesi oletetuilla hakusanoilla Googlen ensimmäisellä sivulla? Löydätkö kilpailijoitasi ensimmäisten hakutulosten joukosta? Me voimme auttaa sinua!

Huonosti tehtynä Google Ads on kaivo, joka hukuttaa kaiken rahan mitä sinne kaadetaan. On siis tärkeä tutkia, miten ja millä hakusanoilla palveluitasi haetaan, ja paljonko klikkauksista keskimäärin ollaan valmiita mainostajien toimesta maksamaan.


Tämän tutkimuksen toteuttamiseksi täytyy kyetä porautumaan asiakkaittesi pään sisään niin, että heidän hakukonekäyttäytymistään pystytään ennustaan ja näin näkymään siellä missä pitääkin. Kukaan ei halua, että yksikään euro markkinoinnissa menee muuhun kuin loppujen lopuksi myynnin lisäämiseen.

Mitkä ovat Ads-markkinoinnin vaiheet?

1. hakusanatutkimus

2. testaus

3. optimointi

Hakusanatutkimuksella tutkitaan millä hakusanoilla palveluitasi haetaan, ja paljonko klikkauksista ja sivustolle ohjaamisesta keskimäärin ollaan valmiita mainostajien toimesta maksamaan.

Testivaiheessa luodaan runsaasti erilaisia kampanjoita, joilla testataan ja optimoidaan mainosten näkyvyyttä ja tehokkuutta.

Optimointivaiheessa kampanjoiden tehokkuus arvioidaan ja niistä seuranneet kaupat voidaan todeta. Tehottomat kampanjat joko poistetaan tai muovataan vastaamaan paremmin tavoitetta. Tuotteesta riippuen pyritään maksimoimaan ROI eli Return of investment, mikä tarkoittaa käytännössä markkinointiin sidotun rahan tuottamaa myyntiä. Eli jos markkinointiin käytetään 100€ ja sillä saadaan yhteensä myyntiä 1000€ on ROI 10.

Tiedätkö millä hakusanoilla juuri sinun palveluasi etsitään hakukoneista? Ota yhteyttä niin tutkitaan!

Digitaaliselle markkinoinnille tyypillistä on se, että kaikki mainonta on alusta loppuun mitattavaa. Asiakkaan polku ensimmäisestä kontaktista maksutietojen syöttämiseen asti on todettavissa, joten myöskin optimoinnin ja markkinoinnin tehokkuutta pystytään mittaamaan ja tehostamaan jatkuvasti. Google Ads ei tee tässä poikkeusta. Maksimaalisen tehokas Ads-mainonta voidaan saavuttaa vain kokeilujen ja optimoinnin kautta.

Mitä maksaa?

Hintamme Google Ads-markkinoinnissa alkavat 100€+mediabudjetti/kk (alv. 0). Kysy tarjous juuri sinun yrityksellesi räätälöityyn suunnitelmaan!